Zabieg

Przed wstawieniem implantów

Na pierwszej wizycie specjalista przeprowadzi dokładny wywiad oraz zleci potrzebne badania dzięki czemu będzie mógł dobrać odpowiednią metodę leczenia implantologicznego. Wszczepienie implantów możliwe jest właściwie w każdym przypadku, czasami wymaga jednak uprzedniego leczenia.

Jeżeli utrata zębów nastąpiła dość dawno i tkanka kostna zaczęła zanikać potrzebna będzie jej regeneracja. To proces biologiczny, zajmujący do kilku miesięcy. Implanty można wszczepić kiedy ilość i jakość tkanki kostnej jest wystarczająca.

Przeprowadzam szczegółową diagnostykę za pomocą mikroskopu Kaps, cyfrowej radiowizjografii i cyfrowej pantomografii, co pozwala na trafną analizę warunków w jamie ustnej. W niektórych przypadkach pacjenci kierowani są na dodatkowe badanie tomograficzne 3D.

Zabieg wszczepienia implantów

Bardzo ważne jest dla nas bezpieczeństwo i komfort naszych pacjentów. Implanty wszczepiamy w znieczuleniu miejscowym, zabieg więc jest całkowicie bezbolesny. Dzięki naszemu doświadczeniu i aparaturze najnowszej generacji wszczepienie pojedynczego implantu może trwać zaledwie kilkadziesiąt minut. Nowoczesna technologia pozwala także na delikatność i precyzję wykonywania zabiegu, dzięki czemu ryzyko powikłań jest zminimalizowane.

Zabieg rekonstrukcji zęba przebiega w kilku etapach. Na początku w kość żuchwy lub szczęki lekarz wkręca tytanową śrubkę. Tytan jest jedynym materiałem przyswajalnym przez organizm człowieka. Po 2-4 miesiącach, kiedy śruba całkowicie zintegruje się z tkanką kostną zakłada się łącznik, a na nim mocuje porcelanową koronę. Całość jest bardzo wytrzymała, często mocniejsza nawet niż naturalny ząb.

Postępowanie po zabiegu

Ponieważ implanty wszczepia się w znieczuleniu miejscowym, zabieg nie wymaga hospitalizacji. Przez kilka pierwszych dni ważne jest by utrzymywać czystość w jamie ustnej przepłukując ją solą fizjologiczną po każdym posiłku. Gojenie się tkanki trwa koło dwóch tygodni – dzięki zastosowaniu się do porad implantologa (stosowanie odpowiedniej diety, unikanie nacisku na implant) proces ten na pewno będzie następował szybciej. Po całkowitym zespoleniu się implantu z kością należy dbać o niego jak o naturalne zęby – szczotkować, używać nici dentystycznej, zgłaszać się na wizyty kontrolne do stomatologa.

1. Odbudowa pojedynczego zęba
Brak pojedynczego zęba
Wszczepienie implantu
2. Odbudowa trzech zębów za pomocą stałej protezy opartej na implantach